نخلستان سعدی

درون سینه ات نهنگی میتپد

نخلستان سعدی

درون سینه ات نهنگی میتپد

مادر

کتابی در اوج آب و تاب که تاب آن شعله عالمتاب غم بی نهایت من و عشق بی نهایت تو را بر تابد.باز گفتم در قاموس خدایی شعر و شور و شعور «نه»وجود ندارد.

بر آن شدم که پاره های دل خویش واژگانی بسازم شرح غمت را و جمله زندگی را در جمله ای خلاصه کرده خود را خلاص کنم و بنویسم من ناتوان و ناتمام این کار توان شکنم و آنگاه جمله حرفها را در کلمه ای جمع کرده نوشتم :

«پشیمانی»

مادر!

در اندیشه به تو

زندگیم کتابی است که کلمه کلمه اش تفسیر همین کلمه است.

 

از عبدلله افقهی ( هرگز نمیر مادر)

 

پی نوشت:۱-روز مادر مبارک ۲-مطالب خوبی توی کتاب بود که من اینو انتخاب کردم!۳-من برگشتم سالم ولی خسته ۴-بازم روز مادر مبارک!۵-یک عدد مادر بسیار نمونه:یک عدد مادر به مقدار لازم نمونه!

نظرات 6 + ارسال نظر
مجرم 4 تیر 1387 ساعت 07:38 ق.ظ

کاملا با نظر شما موافقم!هدف من هم همین بود!

نهنگ انژکتوری 4 تیر 1387 ساعت 08:25 ق.ظ

سلام عزیز جان
هر روشنی طلیعه انوار مادر است
هر بوی گل نمو نه گلزار مادر است
آنجا که قد سیان وفا سجده میکنند
آن سجده گاه؛ قلب وفا دار مادر است

شعرم بلدی!

مهاجر 4 تیر 1387 ساعت 08:39 ق.ظ

چشم هایم را که بگردی هنوز هم کشتی هایت د ر آن لنگر دارند و دستانت عطر خود را بر فضای وجودم به حاکمیت نشسته اند هنوز و همچنان ....
روزت مبارک با اینکه در آینه ی چشمانت دیگر نمی توانم خودم را ببینم اما تو همواره در چشمانمی درجودم و در سراسر روحم ...
روزت مبارک کاش بودی تا می بوسیدمت ..
کاش بودی تا امروز دنبال دلی نمی گشتم تا به او تبریک بگویم جاودانگیه کسی را که تمام من او بود و هست و خواهد بود ...
روزت مبارک ........

نگرانتم!

مهری 4 تیر 1387 ساعت 08:39 ق.ظ

تجلیل از روز مادر فقط یک روز نیست؛ واین ما هیم که یک روز را به مادر و مقام والای آن اختصاص داده ایم ؛اما در واقعیت امر هر ثا نیه ؛ هر دقیقه ؛ هر سا عت؛ هر روز ؛ هر هفته؛ هرماه ؛ هر سال؛ و هر قرن ازآن مادر است و مادر سا لار ز مانه هاست.
مهر و عوا طف مادر را تنها خداوند میداند ؛ و خود مادران درک میکنندو دیگران با نو شتار و گفتار شان فقط احساس و احترام خود را راجع به مقام والای مادر ابراز میکنند و از درک محبت قلوب مادران عا جز اند که آنرا نمیتوان در کلمات و زبانها بیان کرد.

همونی که خودت می دونی و نمیگم و می تونی تو دلت بگیو من تو دلم میگمو!

جغد بندری 4 تیر 1387 ساعت 01:20 ب.ظ http://joghd11.blogsky.com/

اگر تو هم مادر بودی پدر!
باز مادر می شدی
ومن
دلم برای پدر می سوزد در این تابستان بی مغز.

واژه نامحسوسی است برایم

نیما 4 تیر 1387 ساعت 04:59 ب.ظ http://0228city.blogsky.com

روز مادر مبارک تمام مادر های عالم باشه و روز زن مبارک تو باشه !!

مرسی دیونه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد